Sorry, your browser does not support JavaScript! Please update your browser or enable javasript to access all features of this website.

Kjøpsbetingelser

Leverings-og betalingsinformasjon


Følgende salg og levering gjelder for alle leveranser fra Tropehagen Zoo Nettbutikk - www.tropehagen.no

Betalingsinformasjon

Hver gang du bestiller et produkt gjennom Tropehagen nettbutikk vil vi sende en ordrebekreftelse til deg som kunde. Vi pakker varene og sender de til deg. Pengene vil bli trukket fra den betalingsløsningen du har valgt å benytte,  når vi har pakket varene og sendt disse til deg.


Leveringstidspunkt og transport

Levering av varer fra Tropehagen Nettbutikk anses som gjennomført når kunden har mottatt varene. De fleste leveranser sendes med Postnord. Varer vi har på lager vil bli sendt i løpet av 1-2 virkedager. Vi har ingen lagerstatus på varene i nettbutikken. Det kan skje at vi er tomme for enkelte varer. I slike tilfeller vil vi varsle om dette pr. mail og/eller pr. telefon og anbefale alternativer eller avklare om du ønsker å vente eller avbestille varen.
Levering på kjøperens adresse i Norge vil normalt skje innen 3-4 virkedager. Opplyst levering er veiledende og kan variere.
Dersom varene er valgt sendt som brevpost, men overstiger normert vekt og/eller volum, endres forsendelsen til MyPack.
Dersom varene er valgt levert på dør, leveres varene på bygningens utgangsdør.
Ordre over kr 1000,- leveres fraktfritt (gjelder ikke levering på dør).


Uavhentet pakker

Pakker som ikke hentes ut av kunden, blir belastet med faktiske portokostnader tur og retur, etter transportørens satser. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. Pakker/gods som nektes mottatt regnes som uavhentet og behandles på samme måte.

Risiko ved transport

Vi står for transportrisikoen fra lageret vårt til deg (det vil si ødelagt eller bortkommet vare). Du står for risikoen ved en eventuell retur til oss.
Retursendinger sendt til oss som oppkrav blir ikke hentet ut av oss.

Feil/mangler på vare
 
Har du mottatt feilsendt eller transportskadet vare, kan du kreve omlevering, prisavslag, eller heve kjøpet. Dette må skje innen angrefristen på 14 dager uttløper. I slike tilfeller vil vi tilbakebetale for evt. returporto.

Klager
 
Eventuelle uforutsette feil eller mangler ved produkter/varer levert fra Tropehagen nettbutikk meldes innen 14 dager etter at du har mottatt varen.
Ved reklamasjon dekkes returkostnadene av Tropehagen nettbutikk. Unntak fra denne regelen er hvis bytting er umulig eller vil medføre store kostnader for Tropehagen nettbutikk.

 
Du treffer oss alltid på:
Email: nettbutikk@tropehagen.no
 
Tropehagen Zoo Nettbutikk
Haakon VII's gate 12
7041 Trondheim
Org.nr. NO991783466MVA
 
Angrerett
 
Tropehagen Nettbutikk gir 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen. Angrer du kjøpet skal vi informeres senest 14 dager etter at varene er mottat på mailadresse; nettbutikk@tropehagen.no
Du vil da få tilsendt returskjema.
Du har plikt til å returnere varen i samme stand og mengde som den er mottatt. Dette gjelder også for pakking og merking/tagging er på elementet. Du er selv ansvarlig for kostnadene forbundet med retur av varer. Produktet returneres til : Tropehagen Zoo nettbutikk, Haakon VII's gate 12
7041 Trondheim
 
Merk at Tropehagen nettbutikk ikke betaler porto ved bruk av angrerett.


Opplysningsplikt
avtaler (innkjøpsordrer) oppbevares av oss i henhold til gjeldende regnskapslovgivning.

Frakt og Porto
Våre priser på utsendelse står oppført på bestillingssiden. Vi forbeholder oss retten til å korrigere frakten dersom du som kunde har valgt en alternativ fraktmetode som det ikke er mulig å gjennomføre

Topp