0 kr 0.00

Handlevogn

Ingen produkter i handlekurven.

Betingelser

Betaling og leveringsbetingelser

Pris

Vi er et “gammelt” og 100% norsk selskap, med lager i Trondheim. Prisene er oppgitt i norske kroner (NOK) og er inklusive mva.
Du velger selv fraktalternativ og kostnadene ved frakt ser du ved bestilling.

Det er fri frakt ved ordre over kr 599,-
Dvs. at handler du for over kr. 599,- inkl. mva så spanderer vi frakten. Dette gjelder leveranser inntil 35 kg.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenester på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål.
Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel.

Betalingsmetoder privatkunder
Vi tilbyr betaling via Dintero (Vipps, Walley faktura/delbetaling) , Klarna, Vipps og Paypal. Betalingstjenester du kan velge mellom er faktura, delbetaling, kortbetaling.
Dersom de ovennevnte ikke passer for deg er det også mulig med direkte bankoverføring (betal ordren i din nettbank).
Du mottar da en faktura på mail som du manuelt betaler i din nettbank og sender oss kvittering på betalingen. Når vi har mottatt betalingen på vår konto behandler vi din bestilling. NB! viktig at du følger opp dette da manuell betaling via nettbank ikke fanges opp automatisk av våre systemer.

Betaling via Dintero og Vipps, Klarna, Two eller Paypal sine løsninger er et forhold mellom Kunde og betalingsleverandøren, som vi ikke er involvert i, og heller ikke informert om fra betalingsleverandøren. Vi mottar ingen informasjon fra våre betalingsleverandører, og oppbevarer derfor heller ingen slike opplysninger om deg som kunde.

Beløpet reserveres ved bestilling og belastes din konto først når varene sendes fra oss.  Evt. reklamasjoner vedr. betalinger må varsles direkte til betalingsleverandør skriftlig innen 24 måneder. Reklamasjoner vedr. varer tar du med oss.

Kortbetaling
Både Dintero, Klarna og PayPal tilbyr betaling med bank/kredittkort. Det billigste for oss er at du betaler med kort via Dintero. Når du betaler med bank (debet) eller kredittkort hos oss blir også betalingen behandlet av betalingsleverandøren du velger ved betaling. Alle betalingsløsninger hos oss er en sikker elektronisk betalingsløsning. All kortinformasjon blir oppbevart av vår betalingsleverandør i henhold til kortselskapenes regelverk. Ved bestilling oppgis kortnummer, utløpsdato og CVC-kode (tresifret tall i signaturfeltet på baksiden av kortet).

Flere av våre betalingsleverandører har startet med Bank ID eller Vipps bekreftelser av betaling for ennå bedre sikkerhet.

Tilbakebetaling
Vi refunderer pengene innen 30 dager etter at avtale om tilbakebetaling blir inngått.
MERK!, vi kan dessverre ikke ta imot retur på produkter vi har gravert for deg, som ID merker etc, med mindre vi har gjort noe feil eller det er feil på produktet.

Betalingsmetoder bedrift
Som bedrift kan du få kostnadsfri faktura med 30 dagers forfall, og du søker om fakturaavtale direkte fra vår betalingsside.
Får du innvilget faktura er dette med vår betalingsleverandør Two og da gjelder RWO sine vilkår og betingelser.

Leveranse
Du kan velge mellom flere ulike leveransemetoder i vår handlekurv/betalingsside.. Vi sender primært våre bestillinger via PostNord dersom du ikke velger noe annet og vi leverer varer over hele Norge. Vi sender våre bestillinger innen 24 timer om varen er på lager (hverdager) og leveringstid er 3-7 virkedager fra mottatt ordre. Varsel sendes pr. mail dersom varen ikke er på lager og om forventet levering overstiger 6 dager. Små poser i postkassen eller for å henge på døren sender vi med Posten/Bring. Alle ordrer hos oss finner du under “Min konto” på denne nettsiden.

MyPack, hentepakke i butikk.
Gjelder pakker over 2kg (og mål: 45x30x20cm) Koster 75,- Pakken må ikke overstige fraktvekt på 35Kg. Overstiger din ordre dette vil vi kontakte deg pr. mail og eller tlf. for å avtale alternative fraktmetoder. Leveres til ditt nærmeste PostNord utleveringssted/Pick up point/Post i butikk

Hjemlevering bil (MyPack Home)
Hjemlevering levers til din ytterdør/bygnings utgangsdør. Må ikke overstige fraktvekt på 35kg eller de fraktmål bestemt av transportøren. 
Hjemlevering akvarium eller store pakker velges ved bestilling. Har du valgt feil fraktalternativ tar vi kontakt for å avtale betaling av riktig frakt.

Hjemlevering Postkasse/pose på døra (MyPack Home small)
Pakker under 2kg og mål under 45x30x20cm leveres med som MyPack home small og blir levert på døren der det er mulig.

Postkasse med Posten (Bring)
Vi tilbyr også levering i din postkasse som et alternativ for små pakker opp til 5kg. Du må da ha åpen postkasse (ikke bare brevsprekk)
Velg Posten-Bring, pakke i postkassen.

Hente i butikk
Bestill varene i nettbutikken og hent gratis i vår butikk på Lade i Trondheim.

Budbil og utkjøring Trondheim og omegn
I Trondheim og Omegn tilbyr vi utkjøring i tillegg til ovennevnte hjemleveringsalternativer.
Du bestiller utkjøring med bilen vår når du bestiller varer.

Uavhentet pakker
Pakker som av forskjellige årsaker ikke blir hentet ut av kunden vil bli belastet med et administrasjonsgebyr på 149 kr. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. Pakker/gods som nektes mottatt regnes som uavhentet og behandles på samme måte.

Risiko ved transport
Vi står for transportrisikoen fra lageret vårt til deg (det vil si ødelagt eller bortkommet vare). Du står for risikoen ved en eventuell retur til oss.
Retursendinger sendt til oss som oppkrav blir ikke hentet ut av oss.

Feil/mangler på vare
Har du mottatt feilsendt vare kan du kreve omlevering, prisavslag, eller heve kjøpet. Dette må skje innen angrefristen på 14 dager utløper. I slike tilfeller vil vi tilbakebetale for evt. returporto dersom vi trenger varen i retur. Ta kontakt med oss på E-post eller chateboblen nede i hjørnet på denne siden.

Klager
Eventuelle uforutsette feil eller mangler ved produkter/varer levert fra oss meldes innen 14 dager etter at du har mottatt varen.
Ved reklamasjon dekker vi returkostnadene. Unntak fra denne regelen er hvis bytting er umulig eller vil medføre store kostnader for oss. Ta kontakt på E-post, telefon, Messenger/Facebook eller chatteboblen nede i hjørnet.

Transportskade
Har du mottatt en skadet forsendelse må dette rapporteres til transportør innen 4 timer etter mottakelse. Og i tillegg direkte til oss. 
Fryktelig kort frist, men dette er hva transportør krever.

Vi har ikke online lagerstyring, så hvis flere bestiller samme vare samtidig så kan vi være tomme på lager. Vi får varer fra eksternlager 3-3 dager i uken. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og ettersende eller kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Konfliktløsning
Vi ønsker ingen konflikter og følger kjøpsloven sine regler om angrerett.
Er du misfornøyd lytter vi til deg og vi ønsker å løse eventuelle tvister eller uoverensstemmelser i minnelighet, uansett hva problemet måtte være. Vi er avhengig av kunder som er fornøyd med oss år etter år – så vi strekker oss langt for at alle våre kunder skal få det de forventer. Dersom dette ikke lykkes, kan du som kjøper ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.
Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Vårt selskap og adresse:
Tropehagen.no
Taram AS, org.nr. NO
991783466mva
Haakon VII’s gate 12
7041 Trondheim
Telefon: 98 29 71 21
Epost: post@tropehagen.no

Har du fremdeles spørsmål om retur og bytte? Ta vennligst kontakt med vår kundeservice så skal vi hjelpe deg så fort vi kan!

Kundeservice har åpent hverdager mellom 10.00 – 16.00
Det er ofte raskest å kontakte oss via Facebook/Messenger eller “snakkeboblen” nede i venstre hjørne på denne siden. Her kan du også legge igjen din mailadresse.
Epost: post@tropehagen.no
Telefon: 98 29 71 21