Mail; post@tropehagen.no - Adresse; Haakon VII`s gate 12, 7041 Trondheim
0 kr0.00

Handlevogn

Ingen produkter i handlekurven.

Se handlekurv Klar for betaling

Betaling og leveringsbetingelser

Pris

Prisene er oppgitt i norske kroner (NOK) og er inklusive mva.
Du velger selv fraktalternativ og kostnadene ved frakt ser du ved bestilling.

Det er fri frakt ved ordre over kr 500,-
Dvs. at handler du for over kr. 500,- inkl. mva så spanderer vi frakten. Dette gjelder leveranser inntil 35 kg.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenester på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål.
Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel.

Betalingsmetoder
Tropehagen.no tilbyr betaling via Dintero, Klarna, Vipps og Paypal. Betalingstjenester du kan velge mellom er faktura, delbetaling, kortbetaling.
Dersom de ovennevnte ikke passer for deg er det også mulig med direkte bankoverføring (betal ordren i din nettbank).
Du mottar da en faktura på mail som du manuelt betaler i din nettbank og sender oss kvittering på betalingen. Når vi har mottatt betalingen på vår konto behandler vi din bestilling. NB! viktig at du følger opp dette da manuell betaling via nettbank ikke fanges opp automatisk av våre systemer.

Betaling via Dintero sine løsninger er et forhold mellom Kunde og Dintero, som vi i Tropehagen ikke er involvert i, og heller ikke informert om fra Dintero.
Betaling via Klarna sine løsninger er et forhold mellom Kunde og Klarna, som vi i Tropehagen ikke er involvert i, og heller ikke informert om fra Klarna.

Vi mottar ingen informasjon fra våre betalingsleverandører, og oppbevarer derfor heller ingen slike opplysninger om deg som kunde.

Kortbetaling
Når du betaler med bank (debet) eller kredittkort kort hos tropehagen.no blir betalingen behandlet av betalingsleverandøren du velger ved betaling. Alle betalingsløsninger hos oss er en sikker elektronisk betalingsløsninger for Visa og MasterCard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart av vår betalingsleverandør i henhold til kortselskapenes regelverk. Ved bestilling oppgis kortnummer, utløpsdato og CVC-kode (tresifret tall i signaturfeltet på baksiden av kortet).

Tilbakebetaling
Tropehagen refunderer pengene innen 30 dager etter at avtale om tilbakebetaling ble inngått.

Leveranse
Du kan velge mellom flere ulike leveransemetoder på tropehagen.no. Vi sender primært våre bestillinger via PostNord dersom du ikke velger noe annet og vi leverer varer over hele Norge. Vi sender våre bestillinger innen 24 timer om varen er på lager (hverdager) og leveringstid er 1-6 virkedager fra mottatt ordre. Varsel sendes pr. mail dersom varen ikke er på lager og om forventet levering overstiger 6 dager. Alle ordrer hos oss finner du under “Min konto” på denne nettsiden.

Pakker under 2kg og mål under 45x30x20cm leveres som MyPack home small og blir levert på døren.

MyPack, hentepakke i butikk.
Gjelder pakker over 2kg (og mål: 45x30x20cm) Koster 75,- Pakken må ikke overstige fraktvekt på 35Kg. Overstiger din ordre dette vil vi kontakte deg pr. mail og eller tlf. for å avtale alternative fraktmetoder. Levers til ditt nærmeste PostNord utleveringssted/Pick up point.

Hjemlevering bil (MyPack Home)
Koster 200,- og levers til din ytterdør/bygnings utgangsdør. Må ikke overstige fraktvekt på 35kg eller de fraktmål bestemt av transportøren. Overstiger din ordre dette vil vi kontakte deg pr. mail og eller tlf. for å avtale alternative fraktmetoder.

Hjemlevering Postkasse/pose på døra (MyPack Home small)

Hente i butikk
Bestill varene i nettbutikken og hent gratis i vår butikk på Lade i Trondheim.

Budbil og utkjøring Trondheim og omegn
I Trondheim og Omegn tilbyr vi budbil i tillegg til ovennevnte hjemleveringsalternativer
Du bestiller utkjøring med Tropehagen bilen når du bestiller varer.
(ønsker du å leie vår bil å kjøre hjem større varer selv, eller ønsker hjemkjøring med budbil på på bestillinger under kr. 1000,- . sende oss en melding på “Chatteboblen på denne siden, Facebook/messenger eller mail nettbutikk@tropehagen.no)

Uavhentet pakker
Pakker som av forskjellige årsaker ikke blir hentet ut av kunden vil bli belastet med et administrasjonsgebyr på 149 kr. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. Pakker/gods som nektes mottatt regnes som uavhentet og behandles på samme måte.

Risiko ved transport
Vi står for transportrisikoen fra lageret vårt til deg (det vil si ødelagt eller bortkommet vare). Du står for risikoen ved en eventuell retur til oss.
Retursendinger sendt til oss som oppkrav blir ikke hentet ut av oss.

Feil/mangler på vare
Har du mottatt feilsendt vare kan du kreve omlevering, prisavslag, eller heve kjøpet. Dette må skje innen angrefristen på 14 dager utløper. I slike tilfeller vil vi tilbakebetale for evt. returporto. Ta kontakt med oss på E-post: post@tropehagen.no eller chateboblen nede i hjørnet på denne siden.

Klager
Eventuelle uforutsette feil eller mangler ved produkter/varer levert fra oss meldes innen 14 dager etter at du har mottatt varen.
Ved reklamasjon dekker vi returkostnadene. Unntak fra denne regelen er hvis bytting er umulig eller vil medføre store kostnader for oss. Ta kontakt på E-post: post@tropehagen.no eller Telefon: 98 29 71 21

Transportskade
Har du mottatt en skadet forsendelse må dette rapporteres til transportør innen 4 timer etter mottakelse. Og i tillegg direkte til oss. 
Bruk retur/ refusjonsskjema: https://tropehagen.no/retur-og-refusjon/

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og ettersende eller kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Angrerett etter kjøpsloven, les her

Vårt selskap og adresse:
Tropehagen.no
Taram AS, org.nr. NO
991783466mva
Haakon VII’s gate 12
7041 Trondheim
Telefon: 98 29 71 21
Epost: post@tropehagen.no

Konfliktløsning
Vi ønsker ingen konflikter!
Er du misfornøyd lytter vi til deg og vi ønsker å løse eventuelle tvister i minnelighet, uansett hva problemet måtte være. Vi er avhengig av kunder som er fornøyd med oss år etter år – så vi strekker oss langt for at alle våre kunder skal få det de forventer. Dersom dette ikke lykkes, kan du som kjøper ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.
Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Har du fremdeles spørsmål om retur og bytte? Ta vennligst kontakt med vår kundeservice så skal vi hjelpe deg så fort vi kan!

Kundeservice har åpent hverdager mellom 10.00 – 16.00
Det er ofte raskest å kontakte oss via Facebook/Messenger eller “snakkeboblen” nede i venstre hjørne på denne siden. Her kan du også legge igjen din mailadresse.
Epost: post@tropehagen.no
Telefon: 98 29 71 21